Els objectes han estat localitzats a uns 2.500 quilòmetres al sud-oest de la ciutat australiana de Perth, segons ha precisat John Young, gerent general de la Divisió de Respostes d'Emergència d'Autoritat Australiana de Seguretat Marítima (AMSA). L'objecte més gran té "uns 24 metres".
Un avió Orion de la Força Aèria Australiana ja ha arribat al punt on s'han localitzat dos objectes que podrien pertànyer a l'aeronau, mentre es preveu que tres avions més, un d'australià, un de nord-americà i un de neozelandès, arribaran a la zona aquesta tarda nit. Un vaixell mercant també s'aproximarà a final de la jornada a la localització, que té "milers de metres de profunditat".
Poca visibilitat a la zona
Les condicions meteorològiques a la zona són "moderades" tot i que hi ha "poca visibilitat", cosa que dificulta les tasques dels avions i la captura d'altres imatges per part dels satèl·lits comercials que han estat reorientats per tenir més detalls del punt on suposadament es troben les restes de l'aparell de Malaysia Airlines, segons Young.
Amb tots els recursos possibles posats en la recerca de l'avió, Young ha afirmat que la prioritat és localitzar les restes trobades, confirmar que es tracta del vol MH370, recuperar-lo i portar-lo a terra. "Continuarem fins que el trobem o sapiguem que és impossible trobar-lo", ha apuntat el funcionari australià, que ha destacat que es tracta de la "millor pista" que es té fins al moment, tot i que ha insistit que les imatges captades pels satèl·lits no sempre resulten vinculades al que es busca, malgrat que moltes vegades "es vegin bé".
Per ajudar en les tasques de rescat un avió Hèrcules llançarà boies a l'àrea destacada per les imatges de satèl·lits que actuaran com a marcadors per intentar detectar el moviment de les aigües i intentar localitzar l'avió perdut.
Informació "nova i creïble"
La informació "nova i creïble", segons el governant australià, ha estat feta pública quan inicien el tretzè dia de recerca de l'aparell, encara que Abbott ha alertat que la tasca és "extremadament difícil" i podria resultar que la troballa no estigui vinculada a l'avió, com ja ha passat en anteriors ocasions.
Fins al moment, se sap que l'avió va canviar de rumb i va arribar a l'estret de Malacca, però a partir d'aquest punt es treballa amb dues hipòtesis que marquen els operatius de recerca en dos vectors: el nord i el sud. Almenys 26 nacions participen en aquesta nova fase de recerca, després de confirmar-se que el vol MH370, que feia la ruta Kuala Lumpur-Pequín, va desconnectar les comunicacions i va canviar de rumb de forma deliberada.
ELPERIODICO