La posada en marxa d'aquests controls, que funcionen al túnel de Viella (Vall d'Aran) des de l'any 2009, es produeix després de decidir no senyalitzar el final de la vigència d'aquesta vigilància, una cosa que dubtaven si fer o no els responsables de Trànsit. Els radars per tram s'havien d'estrenar fa una setmana, però les consultes sobre la possibilitat d'avisar el conductor que s'havien acabat els cinc quilòmetres del recorregut examinat van demorar l'estrena fins avui. Aquests radars per tram capturen la matrícula del vehicle a l'entrada i també a la sortida i fan una mitjana per saber si s'han superat els 100 quilòmetres per hora. Si és així, s'envia automàticament la sanció.
18 QUILÒMETRES A L'AP-7 / El director de Trànsit, Joan Josep Isern, va aprofitar ahir l'anunci de l'estrena per revelar que ja s'han iniciat els tràmits administratius per licitar quatre nous radars per tram que, en dos d'aquests trams (a la N-2 a la circum-val·lació de Girona i a la mateixa via però entre Fornells de la Selva i Quart, al Gironès) controlaran els dos sentits de la circulació. N'hi haurà dos més que se situaran a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès (Vallès Occidental), en sentit Barcelona, i un altre, el més llarg de tots, de 18 quilòmetres, a l'AP-7 entre Ulldecona i Amposta (Montsià), igualment en direcció nord. Isern va insistir en el fet que és un mètode més «just» i que l'objectiu és «pacificar» el trànsit i reduir la velocitat i com a conseqüència d'això els accidents.
ELPERIODICO