El director de transports de BSM, l'empresa pública de l'ajuntament que gestiona aquest servei, Josep Maria Deulofeu, ha mostrat algunes de les noves bicicletes elèctriques que funcionaran en fase beta a partir del dia 16 i fins a finals de gener.
Fins a 4.000 ciclistes
Una vegada comprovat que el sistema elèctric funciona s'incorporaran fins a 300 bicis, que podran utilitzar uns 4.000 ciclistes. Per a això hi haurà 23 estacions de càrrega més. Per a la primera fase l'abonament serà gratuït. A partir del febrer seran 14 euros a l'any i 0,45 euros la primera hora d'ús i 0,80 cèntims la segona hora i següents.
Deulofeu ha destacat que el nou vehicle, que només pesa quatre quilos més que la bici mecànica, un total de 23, s'ha fabricat i dissenyat íntegrament en empreses catalanes.
Concessió fins al febrer del 2017
El director general de BSM, Ignasi Armengol, que ha participat igualment en la presentació en un pàrquing de l'avinguda de Josep Tarradellas, ha subratllat que la prova pilot els servirà per saber si, el febrer del 2017, quan expira la concessió amb Clear Channel, es pot ampliar encara més.
Amb un motor al darrere, es tracta d'una bici de pedaleig assistit, amb suspensió en el seient que la fa més còmoda, i una assistència d'arrencada que permet ajudar en els semàfors o rampes.
Subscripció
Des de fa uns dies a la web de Bicing ja hi sortia la crida als usuaris d'aquest servei perquè se subscrivissin al nou model elèctric, que en principi hauria de ser "complementari", opina Josep Maria Deulofeu.
ELPERIODICO