11 de des. 2013

Lorenzo: "Tot el que tinc m'ho he guanyat" El pilot lamenta la difusió del vídeo de casa seva sense haver-lo supervisat

Arriba, Lorenzo ensenya el jacuzzi de la teulada, on es banya una noia. A sota, els pernils que no té i que apareixen al vídeo.Jorge Lorenzo, bicampió de MotoGP amb Yamaha, va afrontar ahir a la nit sense embuts ni complexos, en una entrevista concedida a la cadena COPE, la polèmica que ha provocat, especialment a les xarxes socials, l'aparició a Youtube d'un vídeo patrocinat, realitzat i publicat a internet per la companyia Monster, la beguda energètica que el patrocina, en què mostra la seva "casa d'estiueig" al Maresme. "Jo segueixo vivint a Lugano, Suïssa", va aclarir. La cinta ja ha estat retirada.
Lorenzo, que poques vegades es penedeix del que diu i fa, va reconèixer que el vídeo té unes quantes inexactituds ("les noies que apareixen a la piscina són hostesses de Monsters i els pernils que surten a la cuina no hi han estat mai; és més, no són d'aquesta filmació") i que mai s'hauria hagut de penjar a Youtube en aquestes condicions. "Fins i tot es va fer públic sense el meu consentiment i encara que Monster m'ha demanat disculpes cent vegades, la veritat és que hauria d'haver anat amb més compte amb alguns detalls".

MÉS ELOGIS QUE CRÍTIQUES

El tetracampió espanyol, que aquest any ha estat lluitant pel títol de la categoria reina fins a l'última carrera (el ceptre va ser per a Marc Márquez), va mostrar la seva sorpresa pel fet que "només a Espanya és on he rebut algunes crítiques dures i àcides, ja que a  la resta del món, especialment en el 80% dels tuits que he pogut llegir, tothom em recolza i veu amb bons ulls que hagi ensenyat el fruit d'una vida dedicada per complet a l'entrenament, les carreres i la meva professió". En aquestsentit, s'estranya que "l'aparició d'aquest vídeo a Espanya no s'hagi interpretat com un exemple per als joves, com una cosa positiva, com una prova que amb sacrifici, motivació, perseverança i determinació pots assolir l'èxit i els objectius que et proposes".

"EL PREMI A UNA VIDA DE SACRIFICIS"

El líder de Yamaha, que va reconèixer que va accedir a ensenyar casa seva per amistat amb un realitzador de televisió californià, va insistir a dir que el  seu principal error va ser no supervisar del tot el procés de muntatge, edició i publicació de la cinta. "A la resta del món, especialment als Estats Units, d'on era el públic a qui anava adreçat el vídeo, s'ha elogiat la cinta com una cosa positiva, com la translació d'una vida dedicada al treball, el premi a una vida de sacrificis. No he robat a ningú i tot el que tinc m'ho he guanyat a pols, fins i tot jugant-me moltes vegades la vida. Em sento orgullós del que he aconseguit".

ELPERIODICO