17 d’oct. 2016

Márquez es converteix en el tricampió més jove de la història

El pilot català aprofita les caigudes de Lorenzo i Rossi per guanyar a Motegi i sentenciar el títol quan encara falten tres carreres

S'ha produït el miracle. Marc Márquez s'ha convertit en el tricampió del món de MotoGP en la seva quarta temporada a la categoria 'reina'. I no només això, amb aquesta victòria, amb aquest nou podi, el número 50 en la seva carrera en la màxima cilindrada, trenca un nou rècord, en possessió de l'italià Valentino Rossi, al ser el pilot més jove de la història que aconsegueix el mig centenar de podis amb només 23 anys, quan el 'Doctor' ho va fer amb 24. Márquez, que ha obtingut aquest diumenge, en un ple circuit de Motegi (88.000 espectadors), la seva cinquena victòria de la temporada, ha dominat a plaer la carrera del Japó, amb una estratègia magistral, que ha provocat la caiguda de Rossi, a la volta 6 i, posteriorment, s'ha aprofitat que l'italià Andrea Dovizioso (Ducati) va pressionar Jorge Lorenzo (Yamaha) per buscar el podi, i va provocar, amb la seva empenta, l'error i la caiguda del mallorquí. Márquez necessitava guanyar a Motegi i que els dos yamahistes no pugessin al podi per ser campió i així s'ha produït la història.

Márquez, que ha lluït per celebrar la seva conquista una samarreta que deia en anglès "xoca'm els cinc", en al·lusió a la seva mà de títols (125cc, el 2010; Moto2, el 2012; i MotoGP, el 2013, el 2014 i el 2016), ha liderat la carerra des de l'inici i només ha tingut problemes amb els seus dos rivals al títol, Lorenzo i Rossi. Primer va anar pel 'Doctor' i, després de passar-lo, va forçar la marxa per obligar el veterà pilot, nou vegades campió del món, a forçar la marxa i provocar la seva caiguda com així va passar.

"Le dedico aquest títol a la meva àvia, que va morir aquest any, que sempre em deia que no corregués i sempre la porto en el meu cor"
I ES VA ANAR DISTANCIANT

A partir d'aquí, Márquez es va començar a distanciar d'un Lorenzo que va començar a tenir problemes per seguir el ritme de Márquez i va començar a témer pel podi, per la seva segona plaça, ja que al darrere l'italià Andrea Dovizioso (Ducati) i Aleix Espargaró (Suzuki) el perseguien. Al final, de la mateixa manera que Márquez va obligar Rossi a forçar el seu ritme per perseguir-lo, 'Dovi' va fer el mateix amb Lorenzo, i el mallorquí, amb problemes, va acabar a terra. I aquest, després de la caiguda de Rossi, era l'error que convertia Márquez en el tricampió més jove de la història, igual que va fer història al ser, l'any del seu debut (2013), el campió més jove de la categoria 'reina', i substituïa el nord-americà Freddie Spencer (Honda). I tot això Márquez ho aconsegueix en l'únic circuit en què encara no havia aconseguit la victòria en MotoGP. Li queda Spielberg (Àustria), però no compta perquè és nou d'aquest any.

"Les incomprensibles caigudes de Rossi i Lorenzo, campions de Yamaha, le van regalar el títol a Márquez, a tres grans premis del final"
INCREÏBLE

"Quan vaig dir que era impossible que fos campió aquí és perquè realment ho pensava: era impossible que Valentino no acabés entre els 14 primers i era impossible que Lorenzo no pugés al podi. O això és el que pensàvem tots a l'equip", va reconèixer Márquez abans de pujar al podi, acompanyat de Dovizioso i Maverick Viñales (Suzuki), que va acabar superant el seu company Aleix Espargaró i va conquistar el 'bronze'. "Quan m'han dit a la pissarra que Rossi havia caigut, no m'ho podia creure i he pensat 'vinga, va, tu continua a la teva, segueix donant el 100x100'. Ja quan em van dir que també havia caigut Lorenzo, a falta de tres voltes, llavors he començat a posar-me una mica nerviós i, sí, he comès un parell d'errors, no sabia ni posar les marxes, però de seguida m'he tornat a centrar i he decidit insistir. Ha sigut un any molt complicat. Sembla impossible que hàgim guanyat el títol amb tan mal començament. L'hi dedico a la meva àvia, que s'ha mort aquest any i sempre és al meu cap i al meu cor. Recordo que la meva àvia sempre em deia 'nét, no corris, i pilota sempre amb cap, amb molt cap'. La veritat és que, després del final de l'any passat, volia aquest títol sí o sí. Ara al karaoke de Tòquio a celebrar-ho i, després, a disfrutar a les tres pròximes carreres sense pressió. I li dono les gràcies a la meva nova mascota, Maneki Neko, que m'ha donat sort".

EL PERIODICO