22 de maig 2014

Google supera Apple com a marca més valuosa

Google supera Apple com la marca més valorada.Google ha superat Apple com la marca més valuosa del món, segons la firma d'investigació de mercats Millward Brown, que ha presentat la seva llista anual de les cent companyies més valorades.
La marca de la firma d'internet té un valor de 158.843 milions de dòlars (116.058 milions d'euros), un 40% més que fa un any, mentre que Apple va baixar un 20% i va acabar amb una valoració de marca de 147.880 milions de dòlars (108.048 milions d'euros), segons es pot veure a la llista a la pàgina web de la Millward Brown.
IBM, Microsoft, McDonald's, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro i Amazon.com completen les deu companyies mundials la marca de les quals té més valor en l'informe BradZ Top 100, que cada any elabora la companyia novaiorquesa d'anàlisi de màrqueting.
Les espanyoles Zara, Movistar i Santander figuren de nou en la llista, igual que en la de l'any passat.
Zara figura en el lloc 37 (baixa dues posicions) amb una valoració de 23.140 milions de dòlars ( 16.907 milions d'euros), un 15% més, mentre que Movistar se situa en el 46 (un descens de nou llocs) amb 20.809 milions de dòlars (uns 15.204 milions d'euros), un 4 % més.
En el lloc 91 hi ha el Santander, que guanya cinc posicions, i té una valoració d'11.060 milions de dòlars (uns 8.081 milions d'euros), amb un augment del 20 %.
L'informe assenyala que només 18 de les marques van perdre valor l'any passat i que el valor total de les 100 marques va totalitzar 2,9 bilions de dòlars ( 2,1 bilions d'euros), un 12 % més que en l'informe de 2013.
En canvi, el principal augment quantitatiu va ser per a Google (45.200 milions de dòlars més ( 33.023 milions d'euros), mentre que la pujada proporcional més alta va ser per a la xarxa social xinesa Tencent, que va veure com el valor de la seva marca s'incrementava en un 97%.
Afegeix que 18 de les marques de la classificació són del sector tecnològic, amb un valor total de 827.000 milions de dòlars (604.202 milions d'euros), un terç del total.
Per regions, les marques de companyia de l'Europa continental van ser les que més van pujar respecte a les altres àrees del món (un 19%).
No obstant, la meitat de les marques de l'índex i dos terços del valor total corresponen a companyies d'Amèrica del Nord, i les deu primeres són dels Estats Units. 
ELPERIODICO